Social media
14.09.2021rmarketing, rebranding

Wzorcowy przykład rebrandingu, czyli krótka historia klapek Kubota

Brzydactwo, koszmar, ohydztwo, obciach, frajerstwo. Takie przymiotniki przychodziły nam do głowy, gdy na stopach sąsiada robiącego remont mieszkania letnią porą widzieliśmy niebieskie lub czarne piankowe klapki z krzykliwą nazwą "KUBOTA". Dziś jednak bijemy się w piersi - zwłaszcza wówczas, gdy wyraziste w swym charakterze klapki przyodziewają smukłe stopy pięknych modelek. Kubota to obecnie marka premium. A jej historia udowadnia, dlaczego warto przeprowadzić rebranding.

Co musi mieć marka, by być premium?

Dobry i rozpoznawalny produkt i barwną historię. To z kolei przekłada się na popularność. Tych rzeczy nie brakuje w nowej strategii marki klapek Kubota. Niegdysiejszy symbol kiczu obecnie prezentuje się znakomicie - ze stylem i wyczuciem wchodzi na salony, gdzie szturmem zdobywa serca zatwardziałych przeciwników klapek. Marka przeszła gruntowny rebranding i wypracowała spójną koncepcję komunikacyjną i wizerunkową, która podoba się nie tylko dawnym wielbicielom chińskich klapek, ale również młodym miłośnikom wygody i stylu.

Każdy brand musi mieć swoją historię. Może wyrastać z pasji, tradycji, zamiłowania czy potrzeby. Najważniejsze, by pokazać charakter marki. Doskonale rozumieją to nowi właściciele firmy Kubota, którzy śmiało zagrali stereotypami dotyczącymi swojego produktu, wykorzystali jego potencjał i wypracowali taki sposób mówienia o marce, że każdy chciałby nosić nowoczesne klapki. Nowy wizerunek marki idealnie wpisał się w panujące trendy promujące wygodę, luz i multistylowość

Zmiany, zmiany i znowu zmiany...

Najciekawsze w całej tej historii jest to, że nowi właściciele do tematu podeszli zupełnie serio. Zainwestowali w produkt i zamiast piankowych podkładek zapinanych na rzepy możemy cieszyć się obuwiem wykonanym ze skóry pochodzącej z Polski i Włoch. Dodatkowo warto podkreślić, że produkt jest projektowany i szyty w Polsce. Kubota manifestuje również swoją postawę popierającą ruch Fashion Revolution dążącego do pozytywnego oddziaływania mody na warunki życia osób, które faktycznie zajmują się szyciem i produkcją ubrań.

Idąc za ciosem, nowi właściciele marki Kubota poszerzyli asortyment o skarpetki oraz akcesoria. Tak. Skarpetki. Dawniej faktycznie skarpety były nieodłącznym elementem stylówki z chińskimi klapkami w roli głównej. Najczęściej skarpety były białe i kończyły się hen daleko pod kolanami. I to udało się ograć. W ofercie internetowego sklepu Kubota znalazły się sportowe i casualowe skarpetki, które są produkowane w jednej z łódzkich fabryk. Jakość, jakość i znowu jakość. Firma ta bowiem wykorzystuje maszyny dziewiarskie sprowadzone z Włoch. Ostatecznie Kubota oddaje do naszego użytku nowoczesne w stylistyce skarpetki wykonane według najnowszych trendów. Takich skarpetek nikt nie powstydzi się nosić. Zwłaszcza z klapkami.

Oprócz tego w sklepie internetowym Kubota znaleźć można przypinki i breloki. Oczywiście w kształcie skarpet i klapek. Czyż to nie uroczy sposób epatowania własnym produktem? Jeśli nie na nogach, to chociaż na koszulce przypnij sobie symbol polskości - klapki z wyrazistym napisem "KUBOTA". Bo tym właśnie ma stać się ten produkt.

Rebranding - tak to się robi

Marka Kubota z chińskiego bubla zrobiła markę premium. A wystarczyło popracować nad produktem, stworzyć odpowiednią i spójną komunikację w kanałach social media, odnieść się do współczesnych trendów ze świata mody i … popatrzeć na siebie z dystansem.
Jeśli zainspirowała Cię historia marki i tak jak Kubota chciałbyś zmienić postrzeganie swojego brandu - skontaktuj się! Opracujemy dla Ciebie nową strategię i bezboleśnie przeprowadzimy rebranding.

AutorGabriela BusztaMarketing Specialist
Odkrywaj z nami swoje możliwości i razem sięgnijmy gwiazd
InteractiveVision Sp. z o.o.
ul. Przemysłowa 14BRzeszów 35-105Godziny otwarcia: 09:00 - 17:00
NIP: 8133839510REGON: 386180299KRS: 0000843954
Skontaktuj się z nami:+48 693 381 393
Odznaka partnera Google

Copyright © 2009 - 2021 | Agencja Interaktywna InteractiveVision - Wszystkie prawa zastrzeżone