Brzydactwo, koszmar, ohydztwo, obciach, frajerstwo. Takie przymiotniki przychodziły nam do głowy, gdy na stopach sąsiada robiącego remont mieszkania letnią porą widzieliśmy niebieskie lub czarne piankowe klapki z krzykliwą nazwą "KUBOTA". Dziś jednak bijemy się w piersi - zwłaszcza wówczas, gdy wyraziste w swym charakterze klapki przyodziewają smukłe stopy pięknych modelek. Kubota to obecnie marka premium. A jej historia udowadnia, dlaczego warto przeprowadzić rebranding.
Dobry i rozpoznawalny produkt i barwną historię. To z kolei przekłada się na popularność. Tych rzeczy nie brakuje w nowej strategii marki klapek Kubota. Niegdysiejszy symbol kiczu obecnie prezentuje się znakomicie - ze stylem i wyczuciem wchodzi na salony, gdzie szturmem zdobywa serca zatwardziałych przeciwników klapek. Marka przeszła gruntowny rebranding i wypracowała spójną koncepcję komunikacyjną i wizerunkową, która podoba się nie tylko dawnym wielbicielom chińskich klapek, ale również młodym miłośnikom wygody i stylu.
Każdy brand musi mieć swoją historię. Może wyrastać z pasji, tradycji, zamiłowania czy potrzeby. Najważniejsze, by pokazać charakter marki. Doskonale rozumieją to nowi właściciele firmy Kubota, którzy śmiało zagrali stereotypami dotyczącymi swojego produktu, wykorzystali jego potencjał i wypracowali taki sposób mówienia o marce, że każdy chciałby nosić nowoczesne klapki. Nowy wizerunek marki idealnie wpisał się w panujące trendy promujące wygodę, luz i multistylowość
Najciekawsze w całej tej historii jest to, że nowi właściciele do tematu podeszli zupełnie serio. Zainwestowali w produkt i zamiast piankowych podkładek zapinanych na rzepy możemy cieszyć się obuwiem wykonanym ze skóry pochodzącej z Polski i Włoch. Dodatkowo warto podkreślić, że produkt jest projektowany i szyty w Polsce. Kubota manifestuje również swoją postawę popierającą ruch Fashion Revolution dążącego do pozytywnego oddziaływania mody na warunki życia osób, które faktycznie zajmują się szyciem i produkcją ubrań.
Idąc za ciosem, nowi właściciele marki Kubota poszerzyli asortyment o skarpetki oraz akcesoria. Tak. Skarpetki. Dawniej faktycznie skarpety były nieodłącznym elementem stylówki z chińskimi klapkami w roli głównej. Najczęściej skarpety były białe i kończyły się hen daleko pod kolanami. I to udało się ograć. W ofercie internetowego sklepu Kubota znalazły się sportowe i casualowe skarpetki, które są produkowane w jednej z łódzkich fabryk. Jakość, jakość i znowu jakość. Firma ta bowiem wykorzystuje maszyny dziewiarskie sprowadzone z Włoch. Ostatecznie Kubota oddaje do naszego użytku nowoczesne w stylistyce skarpetki wykonane według najnowszych trendów. Takich skarpetek nikt nie powstydzi się nosić. Zwłaszcza z klapkami.
Oprócz tego w sklepie internetowym Kubota znaleźć można przypinki i breloki. Oczywiście w kształcie skarpet i klapek. Czyż to nie uroczy sposób epatowania własnym produktem? Jeśli nie na nogach, to chociaż na koszulce przypnij sobie symbol polskości - klapki z wyrazistym napisem "KUBOTA". Bo tym właśnie ma stać się ten produkt.
Marka Kubota z chińskiego bubla zrobiła markę premium. A wystarczyło popracować nad produktem, stworzyć odpowiednią i spójną komunikację w kanałach social media, odnieść się do współczesnych trendów ze świata mody i … popatrzeć na siebie z dystansem.
Jeśli zainspirowała Cię historia marki i tak jak Kubota chciałbyś zmienić postrzeganie swojego brandu - skontaktuj się! Opracujemy dla Ciebie nową strategię i bezboleśnie przeprowadzimy rebranding.
Copyright © 2009 - 2022 | Agencja Interaktywna InteractiveVision - Wszystkie prawa zastrzeżone