Social media
14.10.2021rmarketing, social media

Specjalista Social Media - niewidzialna ręka profili społecznościowych

Marketing internetowy to jedna z najdynamiczniej rozwijających się branż. Wraz z postępem technologii coraz więcej osób korzysta z internetu, a znalezienie osoby, która nie posiada profilu na Facebooku czy Instagramie, okazuje się dużym wyzwaniem. Internet daje szerokie pole do działań marketingowych. Widać to również w stale pojawiających się ogłoszeniach o pracę.

Szczególne możliwości niosą za sobą social media. Jednak wbrew pozorom skuteczne działania marketingowe w mediach społecznościowych wcale nie są takie proste, jak mogłoby się wydawać. I właśnie wtedy z pomocą przychodzi Social Media Manager! Czy to ta osoba, która cały czas pracy spędza siedząc na Facebooku, a jej głównym zadaniem jest komentowanie postów? Poznaj obowiązki osoby na tak enigmatycznie brzmiącym stanowisku!

Kim jest Social Media Manager?

Social Media Manager to specjalista od mediów społecznościowych. Najogólniej mówiąc, jego zadaniem jest dbanie o rozwój biznesowy marki. Jego zakres obowiązków jest jednak dość szeroki. Niezbędna jest również odpowiednia wiedza z zakresu marketingu oraz znajomość narzędzi na co dzień wykorzystywanych w pracy. W końcu jak możemy mówić o specjaliście, jeśli któraś z tych rzeczy zostałaby zaniedbana?  Chyba wszyscy się zgodzą, że już na starcie ta misja byłaby nieudana.

Jak wygląda praca w social media marketingu?

Jak już wspominaliśmy, zakres obowiązków specjalisty z zakresu mediów społecznościowych nie należy do najwęższych, a ich wykonywanie wymaga zarówno odpowiedniej wiedzy, jak i doświadczenia. To właśnie przed nim marketing internetowy nie ma tajemnic.

Planowanie

Każdy specjalista od social mediów niewątpliwie powinien dobrze organizować swoją pracę i obowiązki. Dlaczego? Tematy do postów powinno się wymyślać z wyprzedzeniem, po czym należy zaplanować terminy ich publikacji. Social Media Manager powinien również wiedzieć, która godzina jest najlepsza na publikację danego posta, które tematy są najbardziej interesujące dla klientów oraz w jaki sposób działa konkurencja.

Analiza i monitoring

Aby nasze działania były skuteczne, specjalista od mediów społecznościowych musi analizować. Powinien znać obsługę wszystkich niezbędnych programów analitycznych, które niewątpliwie przydają się pod podczas jego pracy. Każda marka jest inna i każda ma inne potrzeby, a co za tym idzie - w danych przypadkach potrzebny może być inny zestaw narzędzi. Znajomość rynku, trendów czy obecnej sytuacji w kraju jest niezbędna w tej pracy. Dzięki tej wiedzy Social Media Manager może prowadzić przemyślane działania, które przyniosą pożądane efekty.

Dbanie o profile oraz kontakt z klientem

Oprócz przyciągających treści ważna jest również warstwa wizualna. Social Media Manager powinien posiadać nie tylko „lekkie pióro”, ale także zmysł estetyczny, który pozwoli na tworzenie przyjemnych dla oka grafik. Znajomość specjalistycznych narzędzi do edycji lub tworzenia obrazów jest mile widziana w branży marketingu internetowego. Zadaniem specjalisty od mediów społecznościowych jest również odpisywanie na prywatne wiadomości użytkowników i odpowiadanie na komentarze. Oprócz tego pożądana jest umiejętność rozporządzania budżetem na reklamy - oczywiście trzeba też wiedzieć, jak je tworzyć.

Praca w social media marketingu niewątpliwie posiada sporo zalet, ale jest to także ciągła nauka i trzymanie ręki na pulsie. Zakres obowiązków specjalisty od mediów społecznościowych jest tak szeroki, że umieszczenie ich wszystkich w jednym poście byłoby nie lada wyzwaniem. W końcu wszystko zależy od branży, w której działa marka. My jednak przedstawiliśmy te podstawowe, o których powinien wiedzieć każdy, kto wiążę swoją zawodową przyszłość z mediami społecznościowymi. 

AutorMarzena KawalerskaMarketing Manager
Skontaktuj się z nami:hello@interactivevision.pl
Odznaka partnera Google

Copyright © 2009 - 2022 | Agencja Interaktywna InteractiveVision - Wszystkie prawa zastrzeżone