Social media
14.05.2021rstrona WWW, marketing internetowy

Przewodnik po agencji interaktywnej, czyli czym jest i czym się zajmuje

Większość społeczeństwa potrafi odpowiedzieć na pytanie, jak działa i co robi agencja reklamowa. Ale interaktywna? Tutaj pojawia się problem. Co to jest agencja interaktywna i czym dokładnie się zajmuje? Odpowiedź znajdziecie poniżej.

Internet. To słowo jest kluczowe, ponieważ w XXI wieku śmiało można powiedzieć, że nie ma reklamy bez internetu. To właśnie tu w obecnym świecie przedsiębiorcy najczęściej decydują się na dotarcie do swoich klientów. Teraz nik t nie wyobraża sobie marki, która nie ma swojej strony internetowej czy profilu w social mediach. Jednak nie zawsze stworzenie miejsca online dla firmy jest takie proste. I wtedy z pomocą przychodzą agencje interaktywne.

Ich zakres pracy skupia się na promowaniu marki właśnie w internecie. Agencje tego typu zajmują się e-marketingiem, czyli wszystkimi działaniami reklamowymi, które mają miejsce w sieci. Usługi agencji to nie tylko zaprojektowanie i stworzenie strony www. To również działania, które pozwolą reklamowanej marce wybić się wśród konkurencji, zapewnić jej rozwój i sprawić, że będzie ona postrzegana pozytywnie i zapisze się w świadomości odbiorców.

E-marketing - co to tak naprawdę jest?

Jak już wcześniej zostało wspomniane, głównym zadaniem agencji interaktywnej jest wypromowanie biznesu w internecie. A to można zrobić na różne sposoby. Jednym z nich jest stworzenie strony internetowej lub sklepu online. To właśnie strona www jest najczęściej pierwszą formą kontaktu klienta z firmą i źródłem informacji na jej temat. Marka z profesjonalnie wykonaną stroną jest postrzegana jako wiarygodna i zasługująca na zaufanie. Agencje interaktywne zajmują się projektowaniem, programowaniem i kompleksowym prowadzeniem serwisów internetowych, systemów e-commerce i B2B, a nawet aplikacji mobilnych.

Nie można też zapominać o social mediach. 3,80 miliarda - według najnowszych badań tylu użytkowników aktywnie korzysta z portali społecznościowych. Jest to o 321 milionów więcej niż na początku 2019 roku. Specjaliści z agencji interaktywnych doskonale zdają sobie sprawę z mocy social mediów, dlatego oferują kreowanie i promowanie profili oraz wspomaganie ich działań. Do ich zadań należy redagowanie i publikowanie postów na Facebooku czy Instagramie, zamieszczanie fotografii, grafik i filmików czy informowanie na bieżąco swoich odbiorców o tym, co dzieje się w firmie.

Zadania agencji interaktywnej to również dbanie o to, aby strona internetowa była wysoko pozycjonowana w wyszukiwarkach. Działania SEO i wykorzystywanie słów kluczowych to czynności, które pomogą w zwiększeniu widoczności strony w Google czy innych wyszukiwarkach. Agencje interaktywne przeprowadzają również audyty stron i sklepów internetowych, które pomagają w zbieraniu najważniejszych informacji - od funkcjonowania witryny do zachowań i preferencji klientów, co jest niezbędne w budowaniu silnej pozycji marki.

Nie jest im również obce kreowanie wizerunku poprzez tworzenie spójnych systemów identyfikacji wizualnej. Odpowiednie logo czy kolorystyka wpływają na postrzeganie marki, a co za tym idzie - pozyskanie nowych klientów. Specjaliści agencji tworzą grafiki, zdjęcia czy filmy wideo, które stają się nieodłącznym elementem przyszłych kampanii marketingowych. Wszystko ma na celu pokazanie oferowanych produktów jak z najlepszej strony. Bardzo częstym zabiegiem, który wykonują agencje jest rebranding lub redesign stron, czyli najprościej mówiąc - odświeżenie wizerunku.

Lista usług oferowanych przez agencje interaktywne jest długa i wydawać by się mogło, że jest skierowana do firm, które dopiero zaczynają swoją przygodę w biznesie. Nie do końca tak jest. Z usług agencji mogą tak naprawdę skorzystać wszyscy - nie ma znaczenia czy klient jest młodym przedsiębiorcą w małej firmie czy dużym koncernem, który już od wielu lat funkcjonuje na rynku. Działalność agencji jest na tyle szeroka, że jest w stanie odpowiedzieć na potrzeby wszystkich klientów.

Kto pracuje w agencji interaktywnej?

Agencja interaktywna to nie jedna osoba. To zgrany zespół profesjonalistów, którzy są w stanie zapewnić swoim klientom kompleksowe usługi. To programiści i graficy, ale też specjaliści sprzedaży i osoby odpowiedzialne za opiekę nad projektem oraz kontakt z klientem. To również dział social media, czyli pracownicy zajmujący się opieką nad profilami społecznościowymi oraz copywriterzy. Jednym słowem - sztab kreatywnych osób, którym zależy na sukcesie promowanej marki.

Nie bez przyczyny agencje interaktywne od kilku lat cieszą się dużym zainteresowaniem, a klienci często korzystają z ich usług. Internet to potężne medium, które pozwala na kontakt ze światem, a co za tym idzie - pozyskanie klientów i stworzenie pozytywnego wizerunku marki. Dlatego warto zastanowić się nad współpracą właśnie z agencją interaktywną.

Struktura agencji

  • HR - Kompletowanie dokumentów, pilnowanie umów, rozliczenia - jedyny dział, który to wszystko ogarnia!

  • SALES - Rozmowy z klientami, dbanie o kontakt, przedstawianie oferty to tylko niektóre z obowiązków pracowników tego działu.

  • PROJECT MANAGER - Dział, który nadzoruje projekty oraz czuwa, aby wszystkie prace przebiegały zgodnie z planem!

  • MARKETING - To właśnie ten dział kreuje pozytywny wizerunek oraz tworzy strategie wspierające sprzedaż i promujące markę.

  • DESIGN - Sztab kreatywnych osób, które dbają o wizualną część projektów i wykonują materiały reklamowe.

  • PROGRAMMING - Dział, który język programowania zna od podszewki - tworzy systemy, strony i aplikacje online.

AutorMariusz TrzeciakCeo & founder
Skontaktuj się z nami:hello@interactivevision.pl
Odznaka partnera Google

Copyright © 2009 - 2022 | Agencja Interaktywna InteractiveVision - Wszystkie prawa zastrzeżone