Social media
22.05.2020rstrona WWW, marketing internetowy

Jaka powinna być nowoczesna strona internetowa?

Rozwój technologii sprawia, że strony WWW, które powstały 2 czy 3 lata temu dzisiaj mogą być już nieaktualne! Zbyt wolna, nieestetyczna i niedostosowana do urządzeń mobilnych witryna będzie odstraszać potencjalnych klientów i kontrahentów, co może generować poważne straty dla Twojego biznesu. Dowiedz się, po czym poznać, że Twoja strona internetowa jest nieaktualna, co jaki czas warto ją zmienić i nie pozwól, by Twój biznes odnotował stratę z tak prostego powodu!

Zadbaj o responsywność

Mówi się, że w informatyce 10 lat to jak stulecie w każdej innej dziedzinie nauki. W 2010 roku, który tak wielu z nas wydaje się zupełnie nieodległym, powstało pojęcie Responsive Web Design, które określało automatyczne dostosowanie układu strony internetowej do rozdzielczości urządzenia. Stanowiło to odpowiedź na coraz bardziej zróżnicowane potrzeby użytkowników, na początku przecież w ogóle nieskomplikowane. Istniała jedna rozdzielczość ekranu, a webdeveloperów mocno ograniczała szybkość łącza i zaawansowanie technologii komputerowej. (Kto z nas nie pamięta kart pamięci do telefonów z pierwszej dekady XXI wieku, które miały zawrotną pojemność 2MB? Dziś najpopularniejsza karta tego rozmiaru mieści 128GB, a większość ludzi nie tylko jest podłączona do sieci, ale też używa jej na różnych urządzeniach przy dużej przepustowości łącza.)Z roku na rok coraz więcej użytkowników używa internetu na urządzeniach mobilnych. Stało się to swego rodzaju rytuałem: przeglądamy strony w drodze do i z pracy, w poczekalni u lekarza, w kolejce do kasy w sklepie czy w łazience. Jeśli potencjalni klienci po wejściu na Twoją stronę natrafią na mur w postaci braku wersji mobilnej - zwyczajnie zrezygnują z dalszego przeglądania, bo zaznajomienie się z Twoją ofertą będzie dla nich zbyt czasochłonne.

Nie każ czekać za długo

Rozwój technologii wpływa również na oczekiwania i nastroje samych użytkowników. Kiedyś półgodzinne czekanie na stronę internetową było normą - cieszyliśmy się, że cokolwiek możemy zobaczyć. Dzisiaj 30 sekund jest irytująco długie i niepotrzebne. Dlatego, jeśli Twoja strona WWW ładuje się zbyt długo, czas ją zmienić!To nie tylko pomoże zatrzymać potencjalnych klientów, ale również pomóc przy pozycjonowaniu witryny w wyszukiwarce Google.

Postaw na intuicyjny interfejs

Z punktu widzenia użytkownika bardzo ważny jest również czytelny i intuicyjny interfejs. Współczesny internauta oczekuje, że wszystkiepotrzebne informacje znajdzie w prosty sposób, bez niepotrzebnego przekopywania się przez nieistotne dla niego informacje. Dlatego zwróć uwagę, czy na swojej stronie WWW w jasny sposób pokazujesz, czym zajmuje się Twój biznes oraz zadbaj o łatwy dostęp do danych kontaktowych.

Zmień stronę internetową w narzędzie wsparcia biznesu

Również ważna jest wymowa Twojej strony internetowej. Zwykło się mówić o witrynie w kontekście wizytówki firmy, nie zapominaj jednak, że jej możliwości są znacznie szersze - i wykorzystaj je. Współczesne strony internetowe to potężne narzędzie,które pozwoli Ci nie tylko poinformować odbiorców o profilu Twojej działalności czy nawet zachęcić ich do tego, ale również może przeprowadzić klienta przez cały proces sprzedażowy i dowiedzieć się o nim jak najwięcej - tak, by móc dotrzeć do większego grona osób potencjalnie zainteresowanych profilem Twojej działalności.Ważna jest warstwa nie tylko zewnętrzna - odpowiednia oprawa tekstowa(stosowanie języka korzyści czy dopasowanie tekstów pod kątem SEO) i graficzna, ale również wszystkie narzędziaukryte pod spodem, których nie widać dla klienta - a które są ważne dla Ciebie. Dzięki technologii jesteś w stanie poznać zachowania swoich odbiorców, a nawet zrozumieć, dlaczego - na przykład - na pewnym etapie zrezygnowali z Twoich usług. Te narzędzia pozwolą Ci dużo łatwiej i szybciej rozwinąć swój biznes.

Wykreuj nowoczesny wizerunek

Ostatnim aspektem, bardzo ważnym, ale często pomijanym przez przedsiębiorców, jest wygląd strony internetowej - jest to poważny błąd! Design to nie tylko estetyka (która sama w sobie również jest istotna) - to również funkcjonalność, użyteczność i praktyczność. Odpowiednio zaprojektowana strona internetowa powinna być atrakcyjna dla użytkownika również wizualnie.Trendy w projektowaniu stron WWW zmieniają się bardzo szybko, ale każdy internauta jest w stanie zauważyć, że odwiedzana przez niego witryna jest niemłoda. To rodzi pytania o aktualność danych zawartych na stronie, podejście do klienta, a nawet podejrzenie o brak innowacyjności i stagnację, brak rozwoju firmy. Dlatego właśnie 2-3 lata są optymalnym czasem,po którym powinniśmy pomyśleć o zmianie lub odświeżeniu swojej strony internetowej.

Czas pędzi do przodu. Twój biznes również. Nie pozwól, by konkurencja zostawiła Cię w tyle i wykreuj wizerunek firmy jako nowoczesnej i dbającej o szczegóły. Strona internetowa to nierzadko pierwszy kontakt między Twoją marką a potencjalnym klientem czy kontrahentem. Zadbaj o to, by to pierwsze wrażenie było jak najlepsze.

Skontaktuj się z nami:hello@interactivevision.pl
Odznaka partnera Google

Copyright © 2009 - 2022 | Agencja Interaktywna InteractiveVision - Wszystkie prawa zastrzeżone