powrót

E-mail marketing - czym jest i jakie niesie ze sobą korzyści?

Czy wyobrażamy sobie życie bez maili? Choć żyjemy w czasach, kiedy dominuje komunikacja internetowa, to może się wydawać, że stara, dobra poczta elektroniczna odchodzi do lamusa i jest zastępowana przez komunikatory, przez które dużo łatwiej i szybciej nam się porozumiewać. Nie jest to jednak prawda. E-mail marketing bywa niedoceniany, lecz często jego wykorzystanie okazuje się strzałem w dziesiątkę. 

E-mail marketing to działanie w gronie zainteresowanych  

Skrzynkę pocztową ma właściwie każdy użytkownik internetu, a dostęp do niej praktycznie wszędzie i przez cały czas - w smartfonie. To sprawia, że poprzez e-mail marketing możemy bardzo szybko dotrzeć do naprawdę dużej ilości osób w wygodny dla nich sposób. Co warto zaznaczyć - docieramy do zainteresowanych osób. Wszak do subskrypcji zapisują się użytkownicy, którzy są zainteresowani naszą ofertą, co czyni ich bardziej skłonnych do, na przykład, zakupu w naszym sklepie. To jest również dobry sposób na tworzenie i podtrzymywanie kontaktu z klientem.  

Dobrowolna subskrypcja sprawia również, że prowadzone przez nas działania nie są anonimowe. Zazwyczaj znamy imię (czasem też nazwisko), czasem nazwę firmy, a niekiedy także i inne informacje na temat zainteresowanego. Takie dane, jak i te gromadzone przez nas w ramach naszej działalności - częstotliwość odwiedzin naszej witryny czy konkretne preferencje zakupowe klienta - pozwalają na łatwe targetowanie wiadomości ze względu na to, na jakie grupy dzielą się nasi subskrybenci.  

Dopasowanie wiadomości przepisem na sukces  

Skoro możemy spersonalizować wiadomości, łatwe dla nas również jest dopasowanie wiadomości do profilu klienta. Dzięki temu e-mail marketing może poszczycić się bardzo wysokim odsetkiem użytkowników, którzy podjęli pożądaną przez nas akcję, np. kupili produkt. Ten sposób promocji jest również bardzo efektywny - cechuje go najlepszy wskaźnik ilości zarobionych pieniędzy w stosunku do zainwestowanych.  

E-mail marketing - wymierzony sukces  

Poza korzyściami wynikającymi z personalizowanego dostępu do zainteresowanych osób, e-mail marketing niesie ze sobą też korzyści natury technicznej. Po pierwsze, jest skalowalny - możemy dynamicznie dostosować wielkość wykupionego planu do ilości subskrybentów, dzięki czemu nigdy nie przepłacamy. Po drugie, efekty działania subskrypcji są bardzo łatwo mierzalne - m.in. możemy sprawdzić, ile osób w ogóle otrzymało i otworzyło naszego maila i podzielić je, na przykład, według lokalizacji.

E-mail marketing to potężne narzędzie, które służy zarówno małym, jak i dużym firmom. Odpowiednio formułowane i targetowane wiadomości bardzo dobrze wspomagają wszystkie podejmowane działania marketingowe. Od nas tylko zależy, jak je wykorzystamy.