powrót

Agencje też czasem się śmieją, czyli Prima Aprilis w marketingu

Agencje też czasem się śmieją, czyli Prima Aprilis w marketingu

Prima Aprilis to ten wyjątkowy dzień w roku, kiedy wszystkie żarty są dozwolone. Również i specjaliści od marketingu kultywują tradycję, prześcigając się w kreatywnych pomysłach i niejednokrotnie zadziwiając nas swoją pomysłowością. 1 kwietnia 2020 dobiegł już końca, a my przedstawiamy najciekawsze kreacje z ostatnich lat!

Nowy wymiar rzeczywistości

Jeden z najstarszych żartów w tym zestawieniu pochodzi z 2016 roku i został zaprezentowany przez Google. Internetowy potentat pokazał wtedy urządzenie typu „actual reality” pozwalające zobaczyć świat takim, jakim go zawsze widzieliśmy... albo nie widzieliśmy nigdy. Jest lekkie jak piórko, wodoodporne, kompatybilne ze wszystkimi aplikacjami, posiada grafikę w najwyższej możliwej rozdzielczości oraz dźwięk 360o, a użytkownikom pozwala na pełne zanurzenie się w prawdziwym świecie. Oto najciekawsza wersja Google Glass – Google Cardboard Plastic.

Powrót do starych, dobrych czasów

Pozostając w temacie actual reality, przypominamy pomysł, jaki 1 kwietnia 2019 zaprezentował światu FreshMail. Firma specjalizująca się w poczcie elektronicznej postanowiła wrócić do korzeni, uruchamiając zupełnie nową usługę – wysyłkę wiadomości gołębiem pocztowym. W ofercie znalazł się m.in. dedykowany copywriter wyspecjalizowany w kaligrafii. Firma w komentarzach zapewniała o wysokiej kulturze ptaków i opracowaniu metod eliminujących problemy brudzenia listów, a jedynym ograniczeniem dla klientów była liczba gołębi. Kto pierwszy, ten lepszy?

zrzut ekranu facebook freshmail prima aprilis marketing

Drukuj jak PRO, a nie jak noob

W przeciwieństwie do gołębi pocztowych, które nie zawsze są jednak praktyczne, firma X-COM zaprezentowała w 2019 roku gadżet stanowiący artykuł „pierwszej potrzeby”: drukarkę dla graczy. HP gamINK 2136 PRO RGB CARBON to bezprzewodowa, gaminkowa drukarko-skanerko-kopiowarka z podświetleniem RGB. Drukowanie w 114 Hz, w bezstratnym formacie 4K, a także głosowe ustawianie koloru podświetlenia – również w trybie „disco” - to tylko niektóre zalety rewolucyjnego urządzenia, które wyprzedało się na pniu. Pomimo wysokich wymagań – m.in. używania specjalnych tuszy Master Race – drukarka zyskała wierne grono fanów. Dołączcie do niego?

Znajdź swoje klocki

Jeżeli chodzi o niezwykle użyteczne wynalazki, 1 kwietnia 2019 LEGO pokazało koncept aplikacji, która mogłaby zrewolucjonizować życie nas wszystkich. Nie poznaliśmy szczegółów, ale sama nazwa - „Find my brick” - mówi wszystko. To byłby dopiero prawdziwy life hack!

aplikacja lego find my brick prima aprilis marketing

Dźwiękowe emoji

W 2017 roku Honda z kolei zaprezentowała ciekawą funkcję – Honda Horn Emojis. Dodatkowe przyciski na kierownicy z najpopularniejszymi emotikonami umożliwiłyby kierowcy wyrazić swoje emocje poprzez... trąbienie. Chcesz pozdrowić sąsiada? Naciskasz „wesołą” buźkę. Czujesz potrzebę zademonstrowania innym kierowcom, jak bardzo nie podoba Ci się fakt, że stoisz w korku? Wybierz „smutną” emotkę. Idealne dopasowanie dźwięków do obrazu sprawi, że wyrażanie emocji przez kierowców nigdy nie byłoby prostsze.

Koniec z przekrętami

Pozostając w temacie wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, w ubiegłym roku również OLX przedstawiło ciekawe rozwiązanie. W dobie coraz częstszych wyłudzeń towarów na tzw. „chorom curke”, właściciel największego portalu ogłoszeniowego, postanowił dodać nową funkcjonalność do swojego portalu: Bot.Doctor. To technologia umożliwiająca weryfikację, czy osoba zainteresowana zakupem faktycznie ma chorą córkę. Po pozytywnej ocenie, sprzedający będzie miał prawo zadecydować, czy zechce obniżyć cenę oferowanego produktu albo oddać go za darmo. Aż szkoda, że testy rozpoczęły się jedynie w działach „Dla dzieci” oraz „Dom i ogród”...

zrzut ekranu Facebook Olx prima aprilis marketing

Motywacja do nauki

Jedną z ciekawszych kreacji w ostatnim roku na pewno wymyśliło Duolingo. Aplikacja służąca do nauki języków obcych postawiła na zupełnie nowy wymiar motywacji – i to dosłownie. Użytkownicy Premium, którym nie wystarczają zwykłe metody przypominania o codziennych ćwiczeniach, mogą skorzystać z usługi Duolingo Push, dzięki której sowa Duolingo pojawi się we własnej osobie, aby zmotywować do pracy. W zależności od wybranego trybu, pojawiający się Duo może być wspierający, rozczarowany albo pasywno-agresywny.

Dystans do siebie

Równolatką kampanii Google'a jest ta stworzona przez twórców gry komputerowej Wiedźmin. CD Projekt Red postanowiło w zabawny sposób skomentować popularny błąd w swojej produkcji dotyczący Płotki – konia głównego bohatera. Resztę można sobie dopowiedzieć...

Nowy kierunek nauczania

Na koniec zostawiliśmy dwa przykłady z tego już roku. Sieć policealnych szkół dla dorosłych Żak 1 kwietnia 2020 zaprezentowała nowy kierunek kształcenia – technik influencer. W ramach programu proponowane są zajęcia m.in. z przeprowadzania prawidłowego unboxingu czy robienia selfie w taki sposób, by uniknąć pokazywania bałaganu w pokoju. Żarty żartami, ale wiele osób z pewnością byłoby zainteresowanych takim profilem szkoły...

zrzut ekranu facebook żak prima aprilis marketing

Rodzicu - sprawdź studenta

W tym roku postanowił sobie zażartować Uniwersytet Łódzki, a właściwie jego Wydział Filologiczny. Na jego profilu Facebookowym pojawiła się informacja, że w USOSie (Uniwersyteckim Systemie Obsługi Studentów, który pozwala m.in. na dostęp do ocen, planów zajęć, terminów egzaminów, etc.) uruchomiona została nowa funkcjonalność – specjalna sekcja „Dla Rodziców” pozwalająca rodzicom studentów na monitorowanie postępu w nauce ich dzieci. Zakładka oferowałaby wgląd w oceny, terminy sprawdzianów i decyzje dziekanatu związane z tokiem studiów. Z pewnością znaleźliby się rodzice zadowoleni z takiej funkcjonalności...
zrzut ekranu Facebook Uniwersytet Łódzki prima aprilis