Kampania OLX - jedna akcja, a jak wiele reakcji

 

Targować się o cenę to nic złego. W niektórych krajach to nawet obowiązek bazarowego savoire-vivre. Co jednak, gdy chcemy coś sprzedać, a tu klient podsyła nam zdjęcie chorej córki i prosi o oddanie danej rzeczy zupełnie za darmo? No właśnie… Można byłoby powiedzieć „podłość ludzka nie zna granic”. Niektórzy jednak chcą te granice postawić. Rzućmy okiem na to, jak można w prosty i kreatywny sposób walczyć z chamstwem w sieci. 

A co gdyby mówić o hejcie na głos?

Janusz Chabior to aktor o zdecydowanie bagiennej urodzie, która doskonale wpisuje się w role bohaterów z półświatka o niekoniecznie dobrych intencjach. Specjalnie dla portalu OLX wcielił się jednak w zupełnie inną postać i podbił serca widzów. Mowa o kampanii "A co gdyby?", której celem była walka z nieeleganckimi formami negocjacji, hejtu i zachowań okołosprzedażowych w sieci. W ramach kampanii powstało siedem filmików pokazujących w sarkastyczny sposób najczęstsze zachowania, które można obserwować na portalu sprzedażowym OLX. Pierwszy filmik został wyemitowany początkiem czerwca, doczekał się prawie dwóch tysięcy komentarzy i wywołał zachwyt wśród internautów. Głosy w stylu: „Więcej takich reklam”, „Nie mam pojęcia kto wymyśla wam marketing, ale zdecydowanie zasługują na premie!”, „Super! Proszę o więcej i częściej. Żeby znowu bycie kulturalnym stało się modne” stały się normą pod każdym filmikiem.  

Zdjęcie 1. Reakcje na kampanię "A co gdyby?" Część 1. Źródło: https://www.facebook.com/olx.polska/posts/358716014847892/

Zdjęcie 2. Reakcje na kampanię "A co gdyby?" Część 2. Źródło: https://www.facebook.com/olx.polska/posts/682490142215025/

Dwie pieczenie na jednym ogniu

Celem platformy OLX jest łączenie sprzedających z kupującymi. I niby wszystko jest ok, ale poziom kultury osobistej niektórych użytkowników ulokował się poniżej Głębi Challengera na dnie Rowu Mariańskiego. Teksty w stylu „mam horom curke” czy „wziałbym ale za 50 zł” to standard. Head od marketing portalu OLX Marcin Sienkowski mówi wprost: „Chcemy wyraźnie powiedzieć, że się od tego odcinamy i przypomnieć o pewnych zasadach”. I to jest godna pochwały kampania społeczna, chociaż trzeba pamiętać, że filmiki z Januszem Chabiorem to również…kampania marketingowa. I to bardzo sprytna. Wystarczy zobaczyć reakcje w social mediach - pierwszy filmik doczekał się 49 tys. reakcji na Facebooku. Kolejne części oczywiście zaliczyły spadek zaangażowania, ale nigdy nie odnotowano mniej niż 13 tys. reakcji. Zobaczcie zresztą sami, w czym tkwi fenomen kampanii "A co gdyby?".

A co gdyby? #2

A co gdyby? #3

A co gdyby? #4

A co gdyby? #5

A co gdyby? #6

A co gdyby? #7

Takie akcje bardzo chwalimy

Filmiki z cyklu „A co gdyby” z Januszem Chabiorem w roli głównej to projekt podszyty szczytną ideą, który przekłada się na wzrost popularności portalu OLX. Do tego należy pochwalić ciekawą kreację i voilà - mamy wspaniałą kampanię wizerunkową. Można? Można :)

Chcesz być na bieżąco z trendami marketingowymi?

Zostaw nam swój e-mail. Gwarantujemy, że będziemy się odzywać tylko raz w miesiącu :)

arrow left arrow right
wyślij

tagi