"Nie potrzebuję reklamy" - obalamy marketingowe mity

 

W świadomości niektórych przedsiębiorców funkcjonują różne stereotypy i uprzedzenia dotyczące reklamy czy marketingu. Często spotykamy się z nimi podczas naszej pracy. Podobno kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się prawdą, dlatego postanowiliśmy obalić kilka najczęstszych marketingowych mitów. 

 

"Mam małą firmę, nie potrzebuję marketingu"

Skoro masz małą firmę, to znaczy, że nie chcesz sprzedawać? Nie chcesz, żeby klienci dowiedzieli się o Twoich produktach czy usługach? Nie jest istotne, czy prowadzisz dużą firmę czy małe przedsiębiorstwo. Marketing jest potrzebny każdemu. Małe firmy często skarżą się na niewystarczający budżet, ale istnieje szereg działań marketingowych, które nie wymagają ogromnych kosztów, a przynoszą efekty. Pamiętaj, klienci sami nie dowiedzą się o Twojej firmie, jeśli nie ma o Tobie śladu w sieci czy w przestrzeni Twojego przedsiębiorstwa. Strona www, wizytówka w google, prowadzenie działań w mediach społecznościowych, informowanie o aktualnych promocjach to tylko część działań, bez których trudno jest wzbić się na wyższy level sprzedażowy. Na pewno tego nie potrzebujesz?

"Facebook nie sprzedaje, to nie jest narzędzie dla mojej firmy" 

Oj, zdziwiłbyś się! Facebook to narzędzie, z którego korzysta 15 milionów osób w całej Polsce. Myślisz, że nie ma wśród nich Twoich klientów? Są! I to kilka razy dziennie. W jakim innym "miejscu" miałbyś okazję docierać do kilkudziecięciu lub kilkuset osób zainteresowanych konkretnie Twoim produktem?  Ważne, aby Twój fanpage był skierowany do odpowiednio dobranej grupy docelowej - czyli do osób zainteresowanych Twoim produktem czy usługą. Dobra strategia działań na Facebooku = wększa sprzedaż. Odpowidnia strategia pozwala na kreowanie grupy docelowej i precyzyjne targetowanie reklam, tworzenie angażujących treści i promowanie produktów, a tym samym - właśnie na zwiększenie sprzedaży.

"Marketing jest drogi"

Musisz pamiętać, Drogi Czytelniku, że marketing jest inwestycją. Mówienie o nim tylko w kategorii kosztów jest mitem. W wielu firmach przez takie postrzegane marketingu specjaliści i managerowie stają się księgowymi, obsesyjnie tnącymi budżet. Istnieje szereg działań, które nie pochłaniają zatrważających środków. Warto zatem poszukać tańszych rozwiązań lub postawić tylko na te najbardziej efektywne i inwestować właśnie w nie. Bez inwestycji nie ma rozwoju

"Dobre treści same dotrą do odbiorcy"

Kolejny mit. Ciekawe treści samodzielnie nie powędrują do Twojego odbiorcy i nie powiedzą: "halo, to ja, przeczytaj mnie!" Jeśli podczas rozmowy masz coś ciekawego do przekazania, to zaczynasz mówić głośniej, gestykulujesz, zwracasz uwagę swoich słuchaczy, aby dotarło do nich to, co mówisz. Podobnie sprawa ma się w przypadku marketingu treści - jeśli chcesz przekazać coś swoim klientom, Ty sam musisz do nich dotrzeć. Nie widzisz ich i nie słyszysz, ale znasz kanały, dzięki którym komunikat do nich trafi - to m.in. odpowiednio targetowana reklama na Facebooku, zoptymalizowana kampania Google AdWords czy ciekawy artykuł, który udostępniasz nie tylko na swojej stronie, ale też na kanałach social media lub portalach, gdzie „bywają” Twoi klienci. 

"Znam się najlepiej na prowadzeniu własnej firmy i na jej marketingu"

To jeden z naszych ulubionych mitów. Można go nazwać komplksem Zosi Samosi - wszystko zrobię sam. "Stworzyłem swoją firmę od podstaw, funkcjonuje od 15 lat i nie potrzebuję żadnych specjalistów ani agencji - sam zajmę się wszystkim. Jestem prezesem, księgowym, marketingowcem i kurierem".

Zapamiętaj kilka zasad:

- Nie ma osób samowystarczalnych.
- Każdy może być specjalistą w pewnej dziedzinie lub dziedzinach, ale nigdy nie będzie specem we wszystkim.
- Robiąc kilkanaście rzeczy jednocześnie, żadnej nie zrobisz dobrze.  

Dlatego lepiej powierzyć pewne zadania osobom, które są specjalistami w danym zakresie. Dzięki temu Ty zyskujesz cenny czas, a za Twój marketing odpowiadają eksperci.

Marysia

Chcesz być na bieżąco z trendami marketingowymi?

Zostaw nam swój e-mail. Gwarantujemy, że będziemy się odzywać tylko raz w miesiącu :)

arrow left arrow right
wyślij