Content marketing - czyli słowa mają moc

 

Często nie zdajemy sobie sprawy, jak wielką moc mają słowa. Te wypowiadane codziennie do rodziny, znajomych, pracowników, ale również te, które trafiają do nas z telewizji, internetu, bilbordów. Te przemykające do nas podczas przeglądania facebookowego newsfeeda lub te zachęcające do kupna właśnie tego modelu butów, które właśnie nam się wyświetliły w google.

Dopóki nie zdasz sobie sprawy, jak ważne są słowa (czyli treści), nie pojmiesz ogromnego znaczenia content marketingu. On MA MOC

Content marketing - czyli?

Content marketing to marketing treści. A konkretnie to cała strategia marketingowa, która polega na pozyskiwaniu nowych klientów dzięki publikowaniu atrakcyjnych i interesujących treści. Ale to nie wszystko! Bo poza tym, że treści powinny być ciekawe, to powinny być również angażujące - zachęcające klientów do działania - odwiedzenia naszej strony, sprawdzenia produktu, poznania firmy, zakupu itd. Marketing treści zakłada długotrwałe relacje z odbiorcą właśnie poprzez zaangażowanie i interakcję. Treści content marketingowe są publikowane w Internecie w postaci artykułów, postów, poradników, newsletterów, treści na stronach internetowych. Są to również teksty tworzone w prasie, ulotkach, katalogach, telewizji, reklamach wideo itd. Content marketing powinien obejmować każdy kanał, w którym marka ma szansę zaistnieć.

Przygotuj dobrą strategię

Ważną kwestią w działaniach content marketingowych jest strategia, czyli działania zaplanowane odpowiednio w czasie, których celem jest osiąganie korzyści biznesowych - wzrost sprzedaży, większa rozpoznawalność marki, budowanie pozycji eksperckiej marki itd. Działania rozpisane w strategii content marketingowej (czyli plan content marketingowy) polegają na tym, by budować obecność marki przez angażujące i wartościowe treści, aby dzięki nim użytkownicy i klienci sami do nas trafiali. Dobra strategia powinna uwzględniać działania content marketingowe pojawiające się na każdym szczeblu procesu decyzyjnego i ostatecznie zakupowego dokonywanego przez klienta. Bo przecież finalnie wszystkim chodzi o sprzedaż. 

Spójrz oczami swojego klienta

Przede wszystkim należy poznać swojego odbiorcę. Aby tego dokonać trzeba przeprowadzić analizę grupy docelowej. Publikowane treści muszą być precyzyjnie dopasowane do odbiorców, aby mogły ich faktycznie zainteresować. Poznanie i zrozumienie swoich potencjalnych klientów jest zasadnicze dla efektywności działań marketingu treści. Pomocne w tym wypadku jest stworzenie person. Persona to opis idealnego klienta, odzwierciedlający jego cechy. Należy zatem na podstawie analizy danych stworzyć kilka person, charakterystycznych dla danych grup klientów. Trzeba postarać się "wejść w buty swojego klienta", popatrzeć na nasz produkt jego oczami i opisać kim jest z zawodu, czym się charakteryzuje, co może go skłonić do zainteresowania naszą marką, do kupna naszego produktu, a co może być czynnikiem, który go zniechęci do zakupu. Należy opisać również, jak na niego wpłynąć, by kupił dany produkt czy skorzystał z usługi.

Dobierz odpowiednie narzędzia

W content marketingu ważne jest dopasowanie unikalnych treści do precyzyjnie dobranej grupy klientów, czyli do opisanej wyżej odpowiedniej persony. Trzeba również wybrać właściwe kanały komunikacji. Mając dwie różne grupy klientów (np. pod względem wieku, wykształcenia i średnich zarobków), do każdej z nich musimy podejść indywidualnie i docierać inaczej, stosując różny content oraz kanały komunikacji, aby nasze działania przyniosły oczekiwane efekty. Trzeba również pamiętać o jednym - należy promować swoje treści. Same nie dotrą do odbiorcy. 

Marysia

Chcesz być na bieżąco z trendami marketingowymi?

Zostaw nam swój e-mail. Gwarantujemy, że będziemy się odzywać tylko raz w miesiącu :)

arrow left arrow right
wyślij