3 pierwsze kroki do budowania silnej marki

 

Nowa firma - czas start! Rozpoczynasz przygodę ze swoim biznesem i zastanawiasz się, co zrobić, by z czasem wypracować silną markę? Na początku przeczytaj ten tekst.

Tworzenie silnej marki to długofalowy proces, musisz o tym pamiętać. W końcu "co nagle to po diable”. I tutaj to powiedzenie jest jak najbardziej na miejscu. Nie ma złotego środka na pewny sukces. Są jednak pewne elementy, które posiadają wszystkie silne marki, a których Tobie być może na początku brakuje.

Po pierwsze wizja marki i analiza rynku

Na samym początku musisz mieć pomysł na biznes. Nie wystarczy tylko powiedzieć "będę sprzedawał buty”. Potrzebny jest konkretny plan biznesowy, analiza rynku, analiza konkurencji oraz zbadanie potrzeb Twoich potencjalnych klientów. Musisz wiedzieć, jaka jest sytuacja rynkowa w branży, w którą właśnie chcesz wejść - te informacje są potrzebne do stworzenia odpowiedniej komunikacji oraz oszacowania kosztów i zysków działalności. W kwestii wizji marki trzeba określić główne cele, zadania i wartości, jakie ma ona spełniać. Jej unikalne korzyści oraz takie cechy, które wyróżniają ją na tle innych i będą zachętą dla klientów. Mogą się zawierać również w sloganie czy hasłach reklamowych, które będą towarzyszyć marce. To bardzo istotny element, ponieważ powinien być utożsamiany z Twoją firmą i towarzyszyć jej od początku. 

Po drugie strategia marketingowa

Silna marka kojarzy się ze stabilną, rozpoznawaną firmą. Aby rozpocząć budowanie takiego biznesu, potrzebna jest przede wszystkim strategia marketingowa. To dokument, który określa kierunek działań marketingowych w taki sposób, aby osiągnąć zamierzone cele. Powinien zawierać informacje o mocnych i słabych stronach Twojej firmy, o grupie docelowej oraz środkach, jakimi możesz do niej dotrzeć. W strategii zawiera się również plan marketingowy, który obrazuje, jak zrealizować założone w strategii cele. To rozpisanie w czasie konkretnych działań z założeniem budżetu, jakim dysponuje firma. Tylko nie myśl, że jeżeli masz małą lub początkującą firmę, nie potrzebujesz strategii - to poważny błąd.

Po trzecie elementy wizualne

To kolejny bardzo ważny element budowania silnej marki. Wizerunek marki to wszystkie elementy wizualne kojarzone z marką - najważniejszy z nich logotyp oraz księga znaku, strona internetowa i wszelkie grafiki wykorzystywane w komunikacji i reklamach. Każdy z tych elementów powinien być spójny z resztą, należy zachować więc jednakową stylistykę - nowoczesną, minimalistyczną i harmonijną.

Marysia

 

 

 

Chcesz być na bieżąco z trendami marketingowymi?

Zostaw nam swój e-mail. Gwarantujemy, że będziemy się odzywać tylko raz w miesiącu :)

arrow left arrow right
wyślij