13 najgorszych logotypów świata

Nie ważne jak o tobie mówią, ważne żeby mówili. Wydaje się, że idąc właśnie tym tropem zostały zaprojektowane poniższe kreacje. A może graficy nie do końca zdawali sobie sprawę z tego, co robią? W końcu każdy może mieć czasem gorszy dzień. 

Logo jest  "twarzą" i najbardziej rozpoznawalnym elementem firmy. To logotyp w umysłach klientów tworzy świadomość marki i dzięki niemu zostaje ona zapamiętana. Poniższe przykłady pokazują jednak, że nie każdy do końca rozumie, czym jest wizerunek firmy. 

No cóż. Skojarzenia są niestety jednoznaczne. 

Miała być wirująca w tańcu para.. A przypomina raczej wirujące kobiece piersi.

Logo miało przedstawiać pierwsze litery dwuczłonowej nazwy firmy. I to właśnie przedstawia, tyle że całość wygląda jak coś zupełnie innego.

Logo Airbnb miało reprezentować m.in. odwrócone serce, osobę wyciągające ramiona do uścisku czy literę A. Jednak dziwnym trafem skojarzenia z tym logotypem krążą raczej między męskimi a damskimi genitaliami.

Czerwone słońce? Kurtyna? Na pewno to logo jest duuużą pomyłką.

"Mama” piecze tak ostro, że aż coś jej się zapaliło. Ups!

Syrop klonowy wprost ze stanu Vermont? Raczej mężczyzna oddający mocz do wiaderka.

Nie chcemy wiedzieć, czym ta firma się zajmuje.

Hm.. Dla niektórych ten logotyp niesie całkiem przyjemne skojarzenia!

Rodzime przykłady

W Polsce również mamy kilka przykładów ciekawych logotypów. Jeden nawet jest znany na całym świecie i pojawił się w kilku międzynarodowych rankingach najgorszych logotypów.. Mowa o firmie z Jeleniej Góry Mont Sat i ich zabawnej antence. 

Nazwisko właściciela jako nazwa firmy? To nie zawsze jest dobry pomysł. Miałby ktoś ochotę zjeść cokolwiek z tej firmy? 

Nowe logo Poczty Polskiej to pewien haczyk - nie od razu można tu dostrzec nasuwające się skojarzenia.. Jednak warto się przyjrzeć, bo jak pokazują powyższe przykłady - diabeł tkwi w szczegółach.

Marysia

 

 

Chcesz być na bieżąco z trendami marketingowymi?

Zostaw nam swój e-mail. Gwarantujemy, że będziemy się odzywać tylko raz w miesiącu :)

arrow left arrow right
wyślij